poniedziałek, 20 czerwca 2016

Baldur's Gate Enhanced Edition - Dorn & Neera

Raz dwa przeszedłem grę. Jak się ją dobrze zna to długo to nie trwa.

Ze zmian o których nie wspominałem wcześniej to są przykładowo:
- Kolorowe kółka pod bohaterami. Nie wiem w jakim celu to ale jak dla mnie bez sens. Zwłaszcza że Neera ma czerwone co czasem myli.
- Możliwość Zoomowania. Fajne choć z racji że przy przybliżeniu mamy straszne piksele to tak mało potrzebne.
- Nowe przedmioty: Po za pasem o którym mówiłem znalazłem jeszcze między innymi włócznię "Kąsacz" (czy jakoś tak, występuje również w dwójce), pierścień zmieniający postać w zombie oraz hełm zmieniający charakter postaci (tak mi się wydaje że  go ie było). Nie kojarzę nic więcej czyli przedmioty niezbyt ciekawe.
- W Kniei Otulistko pomagamy lub walczymy z Aldethem w EE dodano mu dwóch pomagierów Palina i Balouo.
- Albert (dziecko szukające psa okazujące się demonem) ma zmieniony wygląd. Teraz wygląda jak demon z dwójki a nie jak ogrzy mag.
- Wygląd zmieniono również Złodziejom Cienia towarzyszącym Hussamowi.
- W podziemiach pomaga nam Arkanis. W czasie rozmowy z nim widzimy jego portret.
- Dodano przedmioty przechowujące znane z dwójki: Sakwa na klejnoty, Tuba na zwoje, Torba na Mikstury
- Dodano nowe zaklęcie (nie liczę tych zaklęć dzikiego maga): Półmaterialność - Mag zdobywa 50%  odporności na.....na coś tam i coś jeszcze ale nie morze rzucać czarów.
- Możliwość składowania przedmiotów: W jednym slocie można wpakować 80 strzał (z bełtami i pociskami też tak pewnie jest) natomiast mikstur może być 24 butelek.

Przejdźmy do bohaterów:

Dorn
- Spotykamy go Pod Pomocną Dłonią, ale nie chce z nami gadać.
- Kierując do kopalni Nashkel Napadają na nas bandyci. We wszystko wtrąca się Dorn. Jak się okazuje dwoje z nich to jego buli towarzysze na których poluje. W tym momencie możemy go przyłączyć.
- Dorn informuje nas że zna osobę która może wiedzieć że jest kolejna osoba na którą poluje lecz nie był w stanie nakłonić jej do mówienia. (nie każdy chce gadać z pół-orkiem). Kobieta stoi przy gospodzie w Nashkel. Informuje abyśmy szukali na wschód od miasta.
- Kolejnego towarzysza odnajdujemy w lokacji gdzie znajduje się ranny Samuel (nr 5500). Po wejściu do lokacji Dorn nas poinformuje że się zbliżamy. Kobieta to nekromanta z którym rozprawiamy się bez problemu. Dowiadujemy się że ostatnia osoba drużyny Dorna znajduje się pod Wrotami Baldura. Niestety jest za mostem więc musimy poczekać do rozdziału 5.
- Przeciwnik również okazuje Czarnym strażnikiem i w walce pomagają mu dwa demony mag i kapłan (jak dobrze pamiętam). Jest to koniec zadania Dorna w dalszej grze mamy jedynie kilka rozmów z nim gdzie dzieli się z nami swoją historią.

Opinia: Dobry towarzysz. Dobry kompan dla Kagaina. Krasnolud jest wytrzymały, a pół-ork silny. Zdecydowanie lepszy od Shar-Teel. ma więcej siły i znacznie więcej kondycji (którą ona ma tragiczną) i ciut mniej zręczności. Co prawda klasa Czarnego strażnika nie wydała mi się zbyt ciekawa. Z jego specjalnych zdolności nie skorzystałem ani razu.

Neera
- Spotykamy na północy Beregost gdzie ratujemy ja przed Czerwonymi Magami.
- W pewnym momencie opowiada nam o innym dzikim magu który mógłby jej trochę pomóc w opanowaniu dzikiej magii. Dostajemy nową lokację.
- W nowej lokacji spotykamy klan goblinów. Gobliny na zewnątrz są pokojowo nastawione natomiast w jaskini wrogo. Okazuje się że poszukiwany mag jest więźniem goblinów i uważają go za boga. Po uwolnieniu maga atakują nas Czerwoni Magowie polujący na Neerę. Po rozwaleniu ich dowiadujemy się że mag nie jest w stanie pomóc naszej towarzyszce.
- To właściwie koniec zadania. We Wrotach Baldura spotykamy jeszcze niejakiego Meklina, któremu Neera ukradła pieniądze. Gdy staniemy z nim do walki przez przypadek czarodziejka zamieni go w Ubrowego Kolosa

Ps. Przy zbyt niskiej reputacji będzie chciała odejść ale wystarczy ją przeprosić i poprosić aby została.

Opinia: Spoko mag. Jest ten dreszczyk emocji że czar w nieodpowiednim momencie źle zadziała. Raz przyzwałem wiewiórki . Jak dla mnie ciekawszy wybór od Xana. Porównywalna do Dynaheir, a może nawet ciut lepsza? Nie ma ograniczenia co do czarów. Ma mniej kondycji ale więcej zręczności.


W grze występuje jeszcze Baeloth Barrityl. Drow, Czarownik. Spotykamy go w Kniei Larsa. Na południu znajduje się zrujnowana wieża gdy koło niej będziemy pojawi się czarownik i będzie można go przyłączyć. Miałem już dwie postacie czarujące więc go nie brałem. Głupio zrobiłem że nie wziąłem jego zamiast Neery bo zostały mi do sprawdzenia dwie postacie on i mnich. On jest zły a mnich dobry. Tak średnio do siebie pasują, ale najwyżej zmuszę ich do współpracy. W każdy razie nie prędko chyba zagram ponownie bo mam kilka gier do przejścia np Heroes VI - kompanie mrocznych elfów która nie chciała mi odpalić na starym kompie.

Teraz zostało mi przejść Kręgi Podmroku. Jest do dodatek do gry. Myślałem że to jakieś nowe przygody dla naszego bohatera, ale nie jest to kontynuacja losów naszego bohatera. Tworzymy nową 6 osobową drużynę (jak w Icewind Dale) i zaczynamy jako więźniowie Baelotha Barrityly i musimy walczyć na arenie. To tyle co wiem. Dam znać gdy skończę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz