poniedziałek, 11 maja 2015

Heroes 6: Nekropolia

Skończyłem już jakiś czas temu pierwsza kampanię więc coś trzeba skrobnąć.

Naprawdę podobają mi się zmiany jakie zostały wprowadzone np. rozwój bohatera, możliwość zakupu jednostek ze wszystkich miast/siedlisk w jednym mieście czy potrzeba podbicia miasta/fortu aby mieć pod kontrolą kopalnie na pewnym obszarze.

Wiem że trojka to klasyk i gdybym miał grac ze znajomymi to oczywiście wybrałbym ją, ale zastanawiam się czy szóstka nie zasługuje na miano najlepszej ale to trzeba się bardziej zagłębić.

No dobra koniec tego dobrego trzeba coś o pierwszym mieście powiedzieć.



Nekropolia


Mamy tutaj stare jednostki (lekko zmodyfikowane) takie jak Kościany Oszczepnik, Zjawa, Arcylicz, Wampirzy Lord. Wszystkie oceniam je podobnie jak w poprzednich częściach.

Mamy też trzy nowości:
Nienażarty Ghul który zastąpił zbędnego Zombiaka. Jest to zmiana mega na plus. Kiedy przyjdzie jego tura i trochę poczekamy z ruchem to Ghul zaczyna bawić się w karatekę :D
Gnijąca Lamasu która zastąpiła Rycerza śmierci/Kostuchę. Przyznam że podoba mi się całkiem ten pomysł. Na pewno bardziej niż Kostucha.
Tkaczka Przeznaczenia zastąpiła Upiornego Smoka. Zdecydowanie na plus choćby z tego powodu że to jednostka strzelająca (po uprzedniej przemianie)

Tak naprawdę nie widzę tutaj słabych punktów (choć Ci bardziej czepialscy na pewno znaleźliby parę). Bardzo dobry zamek do ataku na miasto. Trzy jednostki strzelające co mi bardzo odpowiada. Trzy jednostki które bez problemu ominą mury (Latająca Lamatu, "Latający" Upiór oraz teleportujący się Wampir). Można przepuścić szturm na zamek i tylko Ghul karateka nie będzie mógł atakować póki brama nie padnie. A właśnie brama. Kolejny świetny pomysł w grze. Jednostki mogą atakować bramę próbując ją wyważyć (mury chyba tez można ale jest fosa to po co je atakować.

Umiejętność specjalna bohaterów to Nekromancja dzięki której można wskrzeszać zniszczone jednostki w czasie bitwy. Zdecydowanie przydatna umiejętność.

Miasto ma poważne zadatki aby być najlepszym w grze, a jak będzie? To zobaczę później.


2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy początek Twojego postu, mianowicie kwestia z dotycząca najlepszej z części. Ciekaw jestem. W V grałem i całkiem mi się podobała, a 6 to już niestety nie na mój sprzęt.
    Powiem Ci szczerze, że nigdy nie widziałem nawet gameplayów z tej części. :P Zaraz nadrobie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak naprawdę bardzo trudno określić która część jest lepsza. Bo trójka jak powiedziałem to klasyk klasyków. I prawie każdy kto grał w nią dzieciństwie i spędził wiele godzin przy niej nawet nie przyjmie do wiadomości że jakaś inna część miałaby czelność być lepsza.

    Bo trudno zmierzyć tak zwaną "grywalność" tym bardziej że teraz nie ma się tyle czasu jak w dzieciństwie na granie w trójkę.

    Męczę teraz Kampanie Przystani kiedyś jak grałem na wersji ściągniętej z neta to na niej się zawiesiłem na jednej mapie (jeszcze do nie nie doszedłem). Wcześniej skończyłem kampanie Nekropolii i Świątyni (zrobiłem je nie po kolei). Teraz chciałbym trzymać się kolejności, a ze pracę znalazłem jakiś czas temu to nie ma tyle czasu :P

    OdpowiedzUsuń