niedziela, 10 maja 2015

Heroes 5: Siła i Wytrzymałość

Po ogarnięciu miast z podstawowej wersji gry czas nadszedł na miasta z dodatków czyli przed nami Krasnoludy i Orkowie.

Forteca:
Kurewsko się ciesze że taki zamek powstał. Wreszcie mamy porządne krasnoludy a nie jakieś po pierdółki jak w H3
Bohaterowie 
Po za fajnym bohaterem z kampanii - Wulfstan. wybrałbym Ebbe z powodu miśków lub Brad bo wygląda świetnie.



Jednostki
1. Strażnik. - Zwykły krasnolud ale na Plus.
2. Harcownik - Taki sobie. Byłby plus gdyby nie makabrycznie niska ilość strzał (włóczni). A tak to nic.
3. Jeździec czarnego niedźwiedzia - Miiiisieeee!!! Może nie są jakoś mega mocni, ale to jedna z moich ulubionych jednostek Plus.
4. Berseker - Bardzo fajna jednostka. Plus.
5. Patriarcha Run - Mógłby być mocniejszy ale na Plus.
6. Władca Burz - Gigant wśród karłów. Plus.
7. Magmowy smok - On chyba za szybki to nie był, ale i tak zdecydowany  Plus.

6 plusów 1 neutralny = 6pkt

Podsumowanie
Może trochę za wysoko jest ale ja lubię ten zamek.


Twierdza:
Siekać, siekać i jeszcze raz siekać. Wraz z tym zamkiem doszły alternatywne ulepszenia jednostek w innych zamkach ale nie będę o nich wspominał.

Bohaterowie 
Oboje bohaterowie z kampanii sa fajni ale ja bym wybrał Urghat, fajny wygląd, dobra specjalizacja czego chcieć więcej.

Jednostki
1. Gobliny. Trochę wkurzające gdy nagle zmieniają stronę choć jest to dość ciekawy pomysł. Do tego inne jednostki mogą wykorzystywać gobliny w rożnych celach Plus..
2. Centaury - Dobra jednostka strzelająca. Plus.
3. Wojownik - Zwykły ork ale dobry. Plus.
4. Szamanka - Kolejna z moich ulubionych jednostek. Plus.
5. Herszt - Trochę większy Ork i jeszcze mocniejszy. Plus.
6. Wiwerny - Znacznie lepiej mi tu pasują niż wielkie orły.  Plus.
7. Cyklop - Kozak. Świetny pomysł z połykaniem lu rzucaniem goblinem Plus.

7 plusów = 7pkt

Podsumowanie
Świetne miasto. Jedynie do goblinów mógłbym się czepiać ale one są po to aby cyklopy nimi rzucały :D


Ranking
Twierdza - 7
Nekropolis, Forteca - 6
Inferno, Loch - 5
Przystań - 4
Sylvan - 3
Akademia - 2

W piątej części wygrywają u mnie orkowie :)

Kupiłem sobie ( a właściwie wybrałem sobie jako prezent urodzinowy) Heroes 6 ze wszystkimi dodatkami w oryginale. Mam teraz piątkę i szóstkę w całości. Zastanawiam się czy nie kupić tego zestawy Heroes 1-4 to miałbym wszystko w oryginale. W każdym razie tłukę teraz kampanie w  szóstce i będę pisał jak skończę konkretna kampanię.

2 komentarze:

  1. Skoro masz 5 i 6 w oryginale to wstyd nie miec poprzednich (3!). Tamte wydanie w jakosci HD kosztuje grosze ;) 30 parę złotych. Ja się przymierzam ciągle ;)
    Ciekaw jestem jak wypada według Ciebie 6. Nigdy nie miałem okazji zagrac.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podstawę trójki (bez dodatków chyba) właściwie ma w oryginale bo była dołączona do 5.
    Ten zestaw części 1-4 fakt tani jest bo za 35 zł widziałem ale nie wiem czy jest sens kupować. Fakt mam teraz XP ale czy jak zdecyduje się przejść na Win7 (lub nowszy) to pójdą mi? Tym bardziej że części 1,2 i 4 to miałbym tylko w celu kolekcjonerskim. 1 i 2 bym zagrałbym jeszcze aby zobaczyć jak to było (choć w 2 kiedyś grałem). 4 nie lubię więc zostaje tylko ta trojka.

    Natomiast 3 w HD to już koszt prawie 60 zł z tego co widziałem i to bez dodatków więc za tą wersje to ja dziękuję.

    Zastanowię się zeszczę i może sięgnę bo to zbiorowe wydanie.

    Co do 6 to już przeszedłem kampanię Nekropolią i nie długo wrzucę pierwszy post. Teraz gram Przystanią i trochę ciężko idzie :P

    OdpowiedzUsuń